Wirtualny Biznes

Zbuduj swoją markę jak profesjonalista – przewodnik krok po kroku

Budowanie marki jest dla mnie czymś naturalnym. Mamy nadzieję, że do końca tego postu budowanie marki stanie się łatwiejsze także dla Ciebie. Omówię wszystkie elementy Twojej marki, które musisz konsekwentnie rozważać i stosować.

W końcu Twoja marka jest bardzo ważna. Twoja marka to wszystko, co chcesz przekazać swoim klientom. To twoja tożsamość wizualna, która obejmuje tak wiele rzeczy, jak nazwa firmy, logo, czcionki, projekt, kolory marki i slogan.

Warto poświęcić trochę czasu swojej marce, ponieważ będziesz z nią żyła w dającej się przewidzieć przyszłości!

Jeśli chodzi o budowanie marki, spójność jest niezbędna. Starasz się budować zaufanie ze swoim klientem poprzez swoją markę i jej znaczenie. Zmiana kolorów, projektu lub czcionki za każdym razem, gdy ją widzą, osłabia jej wpływ.

Większość marek domowych korzysta z wytycznych marki, aby zapewnić spójność. Te wytyczne dotyczące marki to zasady określone przez firmę, aby zapewnić, że „zasoby” marek (logo, czcionki i obrazy) nie są konsekwentnie używane przez inne osoby.

Findguidlin.es to świetna strona internetowa (chociaż już niewiele się tam dzieje!), która zbiera wytyczne dotyczące brandu wszystkich największych marek.

Możesz użyć tych wielkich marek i ich wytycznych jako przykładu. Rzućmy więc okiem na kluczowe elementy tożsamości Twojej marki i na to jak budujesz idealną markę dla swojej firmy.

Co chcesz powiedzieć o swojej marce?

Jeśli Twoja marka to wszystko, co chcesz komunikować swoim klientom, to… co dokładnie chcesz powiedzieć?

Co oznacza Twoja firma? Jaka jest Twoja misja lub slogan (przyjrzymy się temu później)? To da Ci esencję Twojej marki.

Kto jest Twoim idealnym klientem, jaka jest Twoja grupa demograficzna? Jaka jest ich płeć, wiek, ile zarabiają, co robią?

Kiedy już wiesz, z kim rozmawiasz i co chcesz powiedzieć swojemu odbiorcy, możesz rozwinąć styl i osobowość swojej marki. Czy będziesz formalna, zabawna, młoda i świeża, czy chcesz przekazać profesjonalizm i wiarygodność?

Wszystkie te rzeczy wpłyną na elementy tożsamości Twojej marki.

Inspiracja do projektowania marki

Od czego w ogóle zaczynasz projektowanie swojej marki?

Spójrz na marki, z którymi będziesz konkurować, oczywiście chcesz być inny, ale chcesz też wiedzieć, co u nich działa. Poświęć trochę czasu na ich stronę internetową i kanały mediów społecznościowych.

Inspirację możesz znaleźć wszędzie, na przykład kolory mojej marki inspirowane są kartą z okazji Dnia Matki (a nie domowej roboty arcydzieło, które zrobił mi mój syn – co jest piękne!).

Baw się różnymi kolorami i czcionkami, zdjęciami, które Ci się podobają, i użyj ich, aby stworzyć markową Mood Board . Możesz to łatwo zrobić w  Canva lub PicMonkey .

Jeśli wszystko inne zawiedzie, uwielbiam Pinteresta za jakąkolwiek inspirację, czy to w poszukiwania dań na obiad dla mojej marki biznesowej!

Wybierz nazwę firmy

To może być trudne! Ja długo myślałam nad nazwą, z której będę zadowolona i powiem Ci szczerze, że myślę dalej…

Za każdym razem, gdy wymyśliłam coś, co mi się podobało, nazwa domeny była już zajęta lub znajdowała się poza moim zakresem cen. I nie zapomnij, że musisz upewnić się, że wszystkie konta w mediach społecznościowych są dostępne!

Myślę, że w końcu pewnej spokojnej nocy usiądę od burzy mózgów. Po prostu muszę to zrobić.

Jest to kolejny obszar, w którym musisz naprawdę dokładnie wiedzieć, co robi Twoja firma, zanim wybierzesz nazwę, z której będziesz zadowolona.

Istnieje wiele narzędzi internetowych, które pomogą Ci w tym. Na przykład namecheckr, gdzie wpisując nazwę możesz od razu sprawdzić jej dostępność w mediach społecznościowych. 

Opracuj slogan

Slogan to mówienia klientowi / odbiorcy w zwięzły sposób dokładnie o tym, co reprezentujesz i o co w tym wszystkim chodzi. Pomyśl „Żyj dobrze za mniej” Sainsbury’ego lub „Lickin ‘Good” KFC.

Daje to nieco więcej szczegółów na temat tego, o co chodzi w marce. Co jest specjalnego lub innego w tej konkretnej ofercie.

Slogan bloga powinien być czymś, co natychmiast wyjaśnia, co na blogu można spotkać / zobaczyć / zrobić. 

Pomyśl o swoim USP (Unique Selling Proposition). Co wyróżnia Cię z tłumu? Zapytaj (potencjalnych) klientów, co kojarzą z Twoim blogiem i firmą.

Wybierz kolorystykę marki

To też może być trudne! Jest tak duży wybór i tysiące inspiracji, że ​​możesz z łatwością zmianić zdanie na temat swoich charakterystycznych kolorów w nieskończoność.

Na szczęście istnieje kilka świetnych narzędzi online, które pomogą Ci sprawdzić, które kolory dobrze razem wyglądają. W ten sposób możesz uniknąć tworzenia marki, która sprawi, że Twoi klienci dostaną oczopląsu!

Najlepsze narzędzia, które znalazłam, dają ci kody szesnastkowe. Kod szesnastkowy jest unikalnym numerem i literowym oznaczeniem każdego koloru.

W ten sposób, jeśli masz kod szesnastkowy, bez względu na to, jakiego oprogramowania do projektowania graficznego używasz, możesz łatwo dopasować kolory do kolorów marki.

Warto również rozważyć naukę dotyczącą używania koloru. Przeprowadzono badania naukowe dotyczące psychologii używania określonych kolorów w projekcie marki. Niektóre kolory są powiązane z pewnymi emocjami. Może to pomóc, jeśli zidentyfikowałeś już osobowość swojej marki.

Decydując się na kolorystykę marki, na początki szukaj dwóch kolorów podstawowych i jednego koloru akcentującego.

Wybierz czcionki marki

Jeśli chodzi o czcionki, spójność jest kluczem do stworzenia spójnej marki. Nie chcesz używać jednego rodzaju czcionek w swojej witrynie, kilku innych na swojej wizytówce i kilku innych w swoich reklamach. To po prostu zmyliłoby Twojego klienta.

Często wybiera się dwa różne typy czcionek, aby stworzyć idealną hierarchię czcionek. Jedną, zwracającą uwagę czytelników na informacje, które chcesz podkreślić.

Drugą „luźniejszą”, gdzie możesz bawić się kursywą, dużymi i małymi literami oraz rozmiarem czcionki.

Może wydawać Ci się, że to niewiele, ale nie martw się, dwa typy czcionek dają wiele opcji!

Jednym z najłatwiejszych kombinacji, aby uzyskać poprawność, jest sparowanie czcionki szeryfowej (czcionka z niewielkim ruchem na końcu liter) i czcionki bezszeryfowej (bez ruchów na końcu).

Uwielbiam fontpair,  pomocna przy szukaniu czcionek Google, które dobrze ze sobą współgrają.

Utwórz logo dla swojej marki

Istnieje kilka świetnych opcji, jeśli chodzi o stworzenie fantastycznego logo dla Twojej firmy:

Tworzenie logo za pomocą Canva lub PicMonkey

Możesz samodzielnie stworzyć fantastyczne logo za pomocą stron do projektowania graficznego, takiego jak Canva lub PicMonkey .

Nawet jeśli nie jesteś szczególnie kreatywny (jak ja, rysuję jak 4-latek!), Canva  i  PicMonkey są tak proste i łatwe w użyciu. Są również bezpłatne!

Użyj generatora logo

Jeśli nie czujesz się wyjątkowo artystyczny lub kreatywny, możesz skorzystać z jednego z wielu niesamowitych internetowych generatorów logo, które Ci pomogą.

Logoshi

Ucraft

Shopify’s Logo Maker

Wybierz obrazy i zdjęcia

Spójność (czy masz już dość tego słowa ?!) dotyczy także używanych przez Ciebie zdjęć i grafik. Jeśli możesz, postaraj się, aby pasowały do ​​wyglądu Twojej marki.

Na przykład możesz zdecydować, że chcesz używać tylko czarno-białych zdjęć w swojej witrynie lub tylko zdjęć, które używają określonego filtra.

Jeśli jesteś świetny w fotografii, możesz robić własne zdjęcia i wykorzystywać je, jeśli chodzi o Twoją markę, a zwłaszcza swoją stronę internetową.

Jeśli jednak nie jesteś utalentowany w dziale fotograficznym i często ścinasz ludziom głowy lub często robisz rozmazane zdjęcia, lepiej skorzystaj ze zdjęć stockowych.

Jest tak wiele darmowych witryn z fotografiami i mogę prawie zagwarantować, że znajdziesz coś, co będzie idealne dla Twojej firmy.

Gdzie zastosować moją markę?

Teraz, gdy masz genialną markę, którą kochasz, co masz z tym zrobić ?!

Oto kilka elementów, które możesz chcieć stworzyć i ulepszyć swoim brandingiem:

  • Wizytówki
  • Artykuły papiernicze (papier firmowy)
  • Witryna internetowa
  • Media społecznościowe
  • Materiały marketingowe – broszury, ulotki, plakaty

Zastosowanie marki we wszystkich obszarach działalności firmy zbuduje zaufanie wśród klientów lub odbiorców.

Podsumowanie

Łał! To było całkiem sporo, ale mam nadzieję, że się przydało.

Jeśli chodzi o Twoją markę, istnieje wiele elementów. To może wydawać się niezwykle przytłaczające, ale istnieje tak wiele niesamowitych narzędzi, które mogą Ci pomóc. Po prostu przejrzyj każdą z powyższych sekcji, a otrzymasz kompletny pakiet marki w krótkim czasie, który pokochasz Ty i Twoi klienci!

Określ styl i osobowość marki wraz z idealnym klientem. Co chcesz powiedzieć o swojej marce?

Inspiracji do projektowania marki jest wszędzie, gdzie spojrzysz, gdy zaczniesz swoją własną podróż brandingową. Znajdź marki, które kochasz; Mood Board w  Canva lub PicMonkey  może być dobrym sposobem na ułożenie wszystkich pomysłów lub dobrym starym Pinterestem .

Następnie musisz zbudować zestaw marki :

  • Nazwa firmy
  • Slogan
  • Kolory marki
  • Czcionki marki
  • Logo
  • Obrazy / Zdjęcia / Grafika

Wreszcie, stosuj je konsekwentnie do wszystkich materiałów firmowych, z którymi klient / odbiorca będzie miał kontakt – wizytówki, artykuły papiernicze, strona internetowa itp.