Wirtualny Biznes

Wybierz Nazwę Bloga / Firmy, Którą Pokochasz - Najważniejsze Wskazówki

WYBIERZ NAZWĘ BLOGA, KTÓRĄ POKOCHASZ FIRMA

Ręka do góry, jeśli nie założyłaś bloga, ponieważ nie możesz wymyślić idealnej nazwy?

Znam to!

Wybór nazwy bloga czy firmy jest trudny!

Może zająć Ci to także wiele lat, jeśli nie będziesz ostrożna, ale może być przyczyną, dla której nie zmienisz swojego genialnego pomysłu na biznes w rzeczywistość.

Oczekiwanie na pojawienie się żarówki symbolizującej Twój genialny pomysł na nazwę bloga może trwać wiecznie. A tymczasem, pomyśl czy którykolwiek z tych zdań brzmi znajomo…

„Cóż, nie ma sensu zakładać mojej strony, ponieważ nie zdecydowałem się na nazwę”. „Nie mogę założyć konta Facebook / Instagram / Pinterest, ponieważ nie mam nazwy”. Tak to leci i z łatwością może powstrzymać Cię przez miesiące, podczas kiedy Ty starasz się wymyślić nazwę bloga.

Nie zrozum mnie źle, nazwa Twojej firmy jest niezwykle ważna. To pierwsza rzecz, którą zobaczą Twoi czytelnicy / obserwujący / klienci. To twoje najpotężniejsze narzędzie brandingowe w budowaniu marki.

ALE… czasami trzeba po prostu po nią sięgnąć . Nie chcę Ci tego mówić, ale większość wymyślonych przez Ciebie nazw jest już zajęta. Nie pozwól, aby powstrzymało Cię to przed uruchomieniem wspaniałego biznesu!

Jeśli wszystko inne zawiedzie, możesz użyć swojego imienia i nazwiska w nazwie swojego bloga czy firmy. Działa to szczególnie dobrze, jeśli jesteś freelancerem oferującym klientom profesjonalne usługi, takie jak coaching, porady profesjonalne lub biznesowe, projektowanie itp.

Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby przeprowadzić burzę mózgów i wybrać zwycięzcę! 

Oto moje najważniejsze wskazówki w drodze do najlepszej nazwy bloga:

 

# 1. Wyjaśnij, co będzie na blogu / co robi Twoja firma

Co sprzedajesz, blogujesz, kim są Twoi klienci, jaki problem rozwiązujesz, co Cię wyróżnia (może w drodze sprzedaży)?

Kiedy już zrozumiesz, o co chodzi w Twojej firmie, łatwiej będzie przekształcić esencję w kilka słów, aby stworzyć nazwę.

 

# 2. Burza mózgów wszystkich słów i zwrotów związanych z Twoją firmą

Teraz, gdy już wiesz, na czym polega Twoja firma, powinieneś być w stanie przeprowadzić burzę mózgów wszystkich słów i zwrotów związanych z tym, co robisz.

Myślę, że najłatwiej jest zapisać każde słowo na kartce. W ten sposób możesz łatwo wypróbować nowe kombinacje i wymyślić niesamowite nazwy bloga.

Nie zapomnij użyć słownika synonimów,  aby znaleźć synonimy słów, które już wymyśliłaś . To da Ci więcej do pracy, jeśli chodzi o generowanie nazwy firmy.

 

# 3. Połącz słowa, aby utworzyć nazwę swojej firmy

Użyj tych samoprzylepnych karteczek i wypróbuj różne kombinacje tych słów. Przyklej je do stołu kuchennego lub jak wolisz do okna. Przejrzyj z kimś, komu ufasz i zacznij notować te, które Ci się podobają.

Możesz użyć aliteracji (PayPal, Coca-Cola), umieścić dwa słowa razem (Facebook, Fitbit) lub scalić słowa, aby utworzyć zupełnie nowe słowo (Pinterest, Groupon, Facebook).

Miej również laptop pod ręką, aby sprawdzić nazwy, które uwielbiasz. Możesz nazwę wyszukać w Generatorze Nazw, ale więcej o tym w pkt 6.

 

# 4. Jakie są zasady nazywania Twojej firmy

Blog, blogiem, ale jeśli chcesz zarabiać na blogu, a tym samym prowadzić własną działalność, warto przyjrzeć się przepisom czy wytycznym dotyczących nazw firm jednoosobowych. Odwiedź biznes.gov.pl, aby uzyskać więcej informacji na temat nazwy przedsiębiorcy.

 

# 5. Sprawdź, czy nazwa jest dostępna i nie jest używana w innym miejscu

Jeśli nazwa jest już zajęta, będziesz musiała wrócić do swojej kartki. Jest kilka miejsc, które musisz sprawdzić:

  • specjalne strony mediów – Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter. 
  • aby upewnić się, że nazwa nie jest zarejestrowana – sprawdź bezpłatnie na stronie Urzędu Patentowego. Sprawdzisz tu również rejestr znaków towarowych.
  • Upewnij się, że nazwa domeny jest dostępna np. na OVH i zastanów się jakie rozszerzenie strony chcesz – .com, .pl, .com.pl…

 

# 6. Znajdź nazwę za pomocą generatora nazw firm

 

Jeśli próbujesz wymyślić nazwę firmy, rozważ też skorzystanie z pomocy generatora.

Istnieje fantastyczny i sprytny internetowy generator nazw firm o nazwie WORDOID. Ty podajesz ciąg liter, wybierasz czy stworzone nazwy mają zaczynać się od nich, kończyć czy po prostu je zawierać. Masz możliwość określenia maksymalnej ilości znaków z jakich ma się składać nazwa, a system doczepia przedrostki, końcówki itp. Dla każdej nowej propozycji otrzymasz również sugestie domen.

Innym świetnym narzędziem jest Dot-o-mator, które miesza ze sobą różne wyrazy, sylaby czy litery. W widocznych dwóch kolumnach wpisujesz wszystkie swoje pomysły, a system automatycznie tworzy z nich różne kombinacje i podpowiada te, które posiadają wolne domeny com.

# 7. Zbadaj nazwę i uzyskaj opinię

Kiedy masz już nazwę możesz poprosić znajomych i rodzinę, aby ocenili efekty Twoich poszukiwań. Poproś ich o opinię na temat 5 najlepszych nazw i poproś ich, aby głosowali na swoje ulubione. Jest to szczególnie przydatne, jeśli są również docelowymi odbiorcami lub klientami.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że tym przewodnikiem pokazałam Ci, jak znaleźć genialną nazwę biznesową, która jest po prostu TWOJA.

Zacznij od dokładnego wyjaśnienia, co robi Twoja firma lub blog . Jakie są twoje produkty lub usługi, o czym będziesz blogować, co jest wyjątkowego w Tobie?

Przeprowadź burzę mózgów ze wszystkimi słowami i wyrażeniami związanymi z Twoją firmą. I połącz te słowa, aby uzyskać świetną nazwę firmy lub bloga.

Sprawdź zasady nadawania nazwy firmie w zależności od rodzaju prowadzonej działalności.

Sprawdź dostępność nazwy w mediach społecznościowych. Korzystaj z generatora nazw. I wreszcie, gdy masz już kilka nazw, przetestuj je w otoczeniu znajomych, rodziny i potencjalnych klientów, by uzyskać ich opinię z pierwszej ręki.