Wirtualny Biznes

Twoja marka osobista w sieci

Marka osobista to najprościej mówiąc to, co inni o Tobie myślą. Niezależnie od tego czy to Ci się podoba czy nie – masz ją. Teraz po prostu musisz zadbać o to, żeby opinia szła w taką stronę, którą chcesz pokazać. By ją sprawdzić możesz wpisać swoje imię i nazwisko do przeglądarki Google w trybie prywatnym. Jeśli nie chcesz, by tak Cię postrzegano, przejdźmy kolejno przez poniższe kroki.

KROK #1: POKAŻ KIM JESTEŚ

W pierwszej kolejności pomyśl: kim jesteś i jakie są Twoje supermoce – cechy, umiejętności, które mogą wyróżnić Cię pośród innych. W czym jesteś dobra? Co Cię wyróżnia? I zastanów się jak chcesz, by inni zaczęli Cię widzieć. Przy definiowaniu swojego wizerunku zwróć uwagę na to, czym chcesz przyciągnąć do siebie swoich potencjalnych klientów czy odbiorców. Niech od razu poczują, że to właśnie Ciebie szukają. Przy tym wszystkim jednak pamiętaj również o sobie. Nie bądź tylko atrakcyjna, ale i autentyczna.

KROK #2: PORZĄDKI I UMIAR W MARCE OSOBISTEJ

Kolejnym krokiem jest porządek w sieci i usunięcie zbędnych rzeczy niepasujących do całokształtu Twojego założenia. Marka osobista musi być jednolita, a nie sprzeczna. Przejrzyj swoją stronę internetową, media społecznościowe, być może artykuły podpisane Twoim imieniem i nazwiskiem i inne miejsca w sieci, w których możesz być.

Zakładam, że zależy Ci byś była postrzegana jako profesjonalistka, dlatego też usuń różne memy z seriali, dziwne zdjęcia z imprez, które nie pomogą Ci w kreowaniu wizerunku specjalisty.

Z drugiej strony, nie popadaj ze skrajności w skrajność. Nie musisz mieć sztywnych wpisów dotyczących jedynie Twojej specjalizacji, ale staraj się dobierać je ostrożnie.

KROK #3: POKAŻ SIĘ W SAMYCH SUPERLATYWACH

Jak chcesz, by Cię postzegali? Wiesz już? Więc teraz zadbaj o swoje JA. Wybierz się do fotografa lub na sesję. Zrób dobre zdjęcie lub zdjęcia, pomyśl nad inteligentnym i przyciągającym sloganem (tagline) oraz dopracuj opis swojej osoby (pomocny może tu być elevator speach, czyli krótka, nawet kilkusekundowa mowa, którą możesz zainteresować drugą osobę podczas rozmowy w windzie). Dopracuj stronę internetową, social media, utrzymaj na nich jednolitą i spójną formę. Kiedy chcesz pokazać siebie jako specjalistę, pochwal się: dyplomami, szkoleniami, nowymi umiejętnościami czy nowymi projektami. Pokaż siebie.

KROK #4: MIERZ WYSOKO

Budowanie marki osobistej to ciężka praca. Nikt nie mówił, że będzie łatwo. Wszystko wymaga czasu i poświęcenia. Pilnuj systematyczności w dodawaniu nowych treści na bloga czy do mediów społecznościowych. W ten sposób utrwalisz swój wizerunek profesjonalisty. Pomyśl, co może zainteresować Twoich odbiorców, jakie ich problemy możesz rozwiązać, w czym możesz im pomóc.

Rozmawiaj ze swoją „publicznością”, angażuj ich i siebie. Poznasz fantastycznych ludzi i zdobędziesz wiele przyjaznych kontaktów.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kreowanie marki osobistej to warto zbudować własną strategię. Zastanów się nad powyższymi krokami, ale strzałem w dziesiątkę na początku może okazać się profil na LinkedIn, które jest kopalnią profesjonalistów.

Następnie stwórz swoją wymarzoną stronę, gdzie poprowadzisz bloga, a kiedy już zdobędziesz czytelników kolejnym krokiem będzie założenie fanpage na Facebooku.

Dasz radę. Trzymam kciuki, a Ty zabieraj się do pracy.

Jeśli potrzebujesz wsparcia i pomocy, zapraszam do kontaktu: marta@wirtualnybiznes.com.pl i odwiedź mnie na Facebook . Napisz i uzgodnimy jak może wyglądać nasza wspólna praca.