Wirtualny Biznes

Jak pisać nagłówki, które pokochają czytelnicy!

Ile czasu spędzasz na pisaniu i doskonaleniu niesamowitego wpisu? Dość długo – prawda?

Ile czasu spędzasz na pisaniu angażujących, klikalnych nagłówków, aby ludzie naprawdę chcieli przeczytać ten niesamowity post, nad którym spędziłaś tyle godziny ?! Ja poprawiałabym w kółko J

Ale według ekspertów tworzenie fantastycznego nagłówka jest tak samo ważne jak napisanie samego posta!

Wymyślenie kuszącego nagłówka brzmi bardzo łatwo, prawda?

Czy jesteś podobna do mnie i sparaliżowana faktem, że tak wielu udaje się działać na niesamowicie chwytliwym tytule na blogu? Co się stanie, jeśli się pomylisz i nikt nie kliknie, aby przeczytać Twój naprawdę wartościowy wpis?

9 najważniejszych wskazówek – jak tworzyć chwytliwe nagłówki

 

#1. Najpierw wpisz tytuł posta na swoim blogu

 „Przynętą na kliknięcie” można nazwać nagłówek, który wiele po sobie obiecuje, a treść jest mało adekwatna i nie łączy się z nim w żaden sposób. Robiąc to tak i myśląc najpierw o nagłówku, możesz rozwiązać ten problem we wpisie trzymając się wątku..

Chcesz, aby Twoi czytelnicy Ci zaufali, ale pisanie zbyt wielu nagłówków na blogu z twierdzeniami, które nie są poparte niesamowitą treścią, jest bezpiecznym sposobem na utratę odbiorców. A to nie jest cel naszej gry!

Podoba mi się pomysł planowania i organizowania postów na blogach wokół świetnych tytułów postów, a także świetnych tematów.

To naprawdę sprawia, że ​​myślisz o tym, co czytelnicy chcieliby przeczytać. Jakie nagłówki blogów, a tym samym treść, sprawiłyby, że desperacko czytałyby Twój post?

Na przykład możesz chcesz napisać o rachunkowości dla małych firm. Jeśli weźmiemy to za Twój motyw, przeprowadźmy burzę mózgów w kilku nagłówkach:

  • Jedna rzecz, która sprawi, że wypełnienie zeznania podatkowego będzie bardzo łatwe
  • Niepowodzenie bezpiecznej wyceny: jak zarobić
  • 5 łatwych sposobów na zwiększenie zysków już dziś

Zamiast więc rozdzielić „księgowość dla małych firm” na mniejsze kategorie, takie jak podatki, ceny, zysk itp., Myślisz jak czytelnik. Co przyciągnęłoby ich uwagę, a zatem co chcieliby przeczytać?

Nie oznacza to, że nie skończysz tylko na tym pomyśle na blogu, ale będziesz wiedziała, że kierowało nim to, co Twoim zdaniem przyciągnęłoby uwagę . Stawiasz się w sytuacji odbiorców.

#2. Skoncentruj się na słowach kluczowych

Słyszałeś o SEO i jak ważne jest to, prawda? Jest to świetny sposób na zwiększenie ruchu na blogu, jeśli wiesz jak.

Musisz zoptymalizować swoje posty na blogu pod kątem SEO, co obejmuje nagłówek postów na blogu. W ten sposób Twoi odbiorcy mogą faktycznie znaleźć Twój post, gdy szukają tematu, o którym pisałaś. 

Więc niezależnie od słowa kluczowego, które chcesz uszeregować, upewnij się, że umieścisz je w nagłówku. Musisz napisać nagłówek, który nie tylko przyciągnie uwagę odbiorców, ale także  wyjaśni wyszukiwarkom, o czym jest Twój post .

Oczywiście umieszczanie słów kluczowych w tytułach postów jest tylko częścią większej układanki SEO, ale jest to świetne miejsce na początek!

#3. Znajdź nagłówki, które już przyciągają uwagę odbiorców…

Co ludzie już klikają? Co udostępniają na Facebooku i Pinterest? Które nagłówki generują ruch?

Badanie tego i inspirowanie się elementami zwycięskich nagłówków to naprawdę dobry sposób na stworzenie własnego, klikalnego nagłówka.

Jedną z metod, które uwielbiam, by znaleźć popularne nagłówki, jest korzystanie ze strony internetowej o nazwie BuzzSumo .

BuzzSumo to niesamowite narzędzie, które pomaga znaleźć najczęściej udostępnianych treści w Internecie . Możesz zamówić wyniki i zobaczyć najczęściej udostępniane na Facebooku, Pinterest, Twitterze itp. lub po prostu zobaczyć całkowitą liczbę udostępnień.

Możesz także spojrzeć na to, co robi Twoja konkurencja, a także nagłówki i tematy, które mają dla nich najwięcej akcji.

Dostępne są płatne plany dostępu do wszystkich narzędzi, ale wyszukiwanie najczęściej udostępnianych treści jest bezpłatne przy ograniczonej liczbie wyszukiwań dziennie.

Wpisujesz swój w wyszukiwarce, a BuzzSumo pokazuje, co jest najczęściej udostępniane:

Jakiego rodzaju nagłówki działają dobrze w danym obszarze tematycznym i w jakim są formacie (listy, instrukcje, quizy)?

Patrząc na wyniki w temacie „content marketing” możesz zobaczyć tę listę z numerami i jak posty są naprawdę dobre na Pinterest (posortowałem według kolumny na Pinterest – możesz to zrobić!):

Więc skupiłabym się na tym stylu nagłówków / postów, jeśli chodzi o tworzenie własnych.

(To może trochę tak nie na temat, ale jest to również świetne narzędzie do wyszukiwania pomysłów na blogach!)

Innym sposobem, w jaki lubię korzystać z tego narzędzia, jest przeglądanie innych podobnych blogerów / stron internetowych i to, które tytuły ich postów na blogu zostały najczęściej udostępnione. 

Aby dowiedzieć się tego, zamiast wpisywać temat, wpisz adres internetowy. Następnie patrzysz na stronę, która dzieli tę samą grupę odbiorców co Ty (a raczej ma typ czytnika, który próbujesz przyciągnąć!) I widzisz, jaki rodzaj treści na nich działa .

Geniusz i za darmo!

#4. Użyj zwycięskiej formuły nagłówka

Wymyśl kilka formatów nagłówków, które możesz po prostu wyciągnąć z torby i zamienić kilka (kluczowych) słów.

Posiadanie kilku formatów pozwoli Ci zaoszczędzić dużo czasu . Oto kilka pomysłów na format nagłówka:

  • 5 sposobów na…
  • „Jedna rzecz, która sprawi, że…”, „Oto dlaczego…”, „Czy popełniasz ten błąd?”
  •  „Jak to zrobić / krok po kroku”
  • Nagłówek porównania
  • Nagłówek pytania

#5. Włącz słowa mocy i emocji do swojego posta na blogu

Najprostszym sposobem, aby połączyć się z publicznością są emocje. Wykorzystanie mocy i emocjonalnych słów w tytule wpisu na blogu, w celu wywołania emocji u czytelnika, jest zdecydowanym zwycięzcą.

Emocjonalne słowa, które często budzą emocjonalną reakcję w czytelniku. Zespół polskich psychologów przygotował ogólnodostępną bazę Nencki Affective Word List (NAWL):

Możesz zmienić ich kategorię w zaznaczonym miejscu.

#6. Wpisz „Ty” lub „Twój” w tytule posta na blogu

W momencie, gdy w nagłówku użyjesz słowa „Ty” lub „Twój”, rozmawiasz bezpośrednio z czytelnikiem.

Zanim jeszcze przeczytają Twój post, budujesz z nimi więź .

Więc możesz powiedzieć:

12 nietypowych haków wydajnościowych

LUB

12 niezwykłych haków zwiększających produktywność, które przyspieszają Twoje pisanie

Wiem, który chciałabym kliknąć! Skąd wiedzieli,  że muszę pisać szybciej ?! 

#7. Nie spiesz się i bądź kreatywny

Pisząc ten post odkryłam, że robię to wszystko źle! Dlaczego miałabym poświęcać się na pisanie najlepszego posta na blogu, jaki mogłam, a potem sabotować, spędzając dwie minuty na myśleniu o nagłówku?

Jeśli nagłówek będzie kiepski to nikt nigdy nie będzie chciał przeczytać tego, co napisałaś!

Nagłówek jest kartą przetargową dla reszty treści.

Możesz podjąć takie wyzwanie: napisz po 10 nagłówków do Twojego posta na blogu. Zamierzam i ja rzucić sobie takie wyzwanie napisania.

Wiem wiem! Nie polecają tego, ale mam troje dzieci i muszę to zrobić! Więc na początek idę z 10 i zobaczę, jak idzie!

Powinno to nie tylko poprawić moje super mocne umiejętności pisania nagłówków, ale także dać mi dodatkowe opcje do testowania na moich pin’ów na Pinterest.

#8. Niech Twój nagłówek Lśni

SHINE to akronim wymyślony przez Bnonn z Kissmetrics . Uwielbiam to, ponieważ jest naprawdę łatwy w użyciu i do zapamiętania, i używam go jako ostatniej kontroli każdego z moich nagłówków.

SHINE oznacza:

  • Specificity (Specyficzność)
  • Helpfulness (Przydatność)
  • Immediacy (Bezpośredniość)
  • Newsworthiness (Wiarygodność)
  • Entertainment value (Wartość rozrywki)

Tak długo, jak te 5 rzeczy są objęte, wiem, że jest dobry! Dowiedz się więcej o pięknie tworzenia nagłówków SHINE na stronie Kissmetrics.

#9. Przeanalizuj wyniki i sprawdź swoje poprawki

Wspomniałam powyżej o burzy mózgów listy nagłówków tego samego posta. Nie tylko daje mi to bardzo potrzebną praktykę pisania tytułów postów na blogach, ale także tworzę kilka różnych do przetestowania na Pinterest i w mediach społecznościowych.

W ten sposób mogę śledzić, które przyciągają więcej kliknięć do mojej witryny i używać tego jako jednej ze sprawdzonych formuł nagłówkowych.

Jeśli nie dostajesz dużego ruchu na dany post na blogu, zamiast wracać i poprawiać post lub całkowicie go wyrzucić, po prostu zmień nagłówek!

Podsumowanie

Najpierw spróbuj wymyślić nagłówek. To może nie być ostateczne, ale przynajmniej będziesz myślała o swojej publiczności i reżyserowała swoje pisanie.

Nie zapomnij podać słowa kluczowego w tytule, aby czytelnik mógł znaleźć Twój post!

Spójrz na to, co już przyciąga uwagę i zyskuje mnóstwo akcji w mediach społecznościowych za pomocą narzędzia takiego jak Buzzsumo. Możesz go również użyć, aby sprawdzić, co działa u Twojej konkurencji.

Miej kilka zwycięskich receptur w tylnej kieszeni. Post z listą numerowaną zawsze działa dobrze, doskonały przewodnik, poradnik…

Dodaj moc i emocjonalne słowa, aby przenieść swój nagłówek. I nie zapomnij użyć słowa „Ty” lub „Twój”, aby naprawdę zaangażować czytelnika, rozmawiając z nim bezpośrednio.

Daj sobie dużo czasu na wymyślenie swojego nagłówka. Nie sabotuj się, spędzając dwie minuty na nagłówku po tym, jak spędziłeś tyle czasu na pisaniu postu! 

Na koniec użyj akronimu SHINE, aby upewnić się, że masz wszystko pod kontrolą. Następnie przeanalizuj i przetestuj swój nagłówek, aby naprawdę zwiększyć ruch.