Wirtualny Biznes

9 sugestii jak tworzyć przekonujące teksty na Instagramie.

instagram, angażujący wpis, zdjęcie

Marketing mediów społecznościowych zmieniając swoje algorytmy, zmienia również oczekiwania stawiane odbiorcom. Dziś skupię się na Instagramie, który rozwija się w szalonym tempie. Jako osoby zainteresowane tymi zmianami powinniśmy śledzić je na bieżąco. Duża część osób skupia się jedynie na zdjęciach i nie zwraca uwagi na opis. Dlaczego treść pod postem jest ważna? Co powinniśmy pisać pod zdjęciami na Instagramie, by nasi odbiorcy się zaangażowali?

  1. NIKT NIE TROSZCZY SIĘ O TWOJE POSTY

Oczywiście poza Twoją rodziną, która Ci kibicuje. Nikogo innego tak naprawdę nie obchodzą Twoje teksty….chyba, że dasz im powód.

Twoi obserwujący są z Tobą, ponieważ dajesz im jakąś wartość. Nie ma to znaczenia czy są to inspirujące obrazy, prowokujące do myślenia napisy, przezabawne historie wideo lub inny wyjątkowy powód.

Aby konsekwentnie dostarczać te wartości, Twoje treści muszą być: inspirujące, edukacyjne lub zabawne. Jeśli odbiorca znajdzie u Ciebie te trzy rzeczy to strzał w dziesiątkę 🙂

  1. INSPIRACJA

Zdarzyło Ci się czytać wpis na Instagramie, po którym dostałaś skrzydeł, który dał Ci promyk nadziei, że jednak nie padniesz po kolejnych 30-tu godzinach pracy nad pasjonującym arkuszem Excel’a?

Inspirująca treść to standardowy, złoty środek na Instagramie. Co prawda trudno go osiągnąć, ale kiedy już go znajdziesz, zobaczysz siłę.

Często inspirująca treść zawiera element wrażliwości samego autora. Może to być przykład głębokiej, osobistej spowiedzi. Może dotyczyć słabszych, którzy wykorzystali najgorszą sytuację lub nietypową akcję podważającą ich status quo.

Nie możesz tego osiągnąć? Szukaj wpisów, które inspirują Ciebie. Następnie zanurz swoje odkrycia jak roślinę… Zasiej nasiona we własnym inspirującym ogrodzie.

  1. ZABAWA

Jesteś charyzmatyczna? Może masz talent do dramatu? Specyficzne poczucie humoru? Użyj swojej oryginalnej osobowości, by zabawić odbiorców przez swoje treści. Napisz humorystyczną anegdotę, opowiedz dowcip, porównaj zdjęcie surowe z pięknym czy obrobionym obrazem… Uruchom swoją kreatywność.
Są osoby, które wchodzą na Instagrama w celach rozrywkowych i niektóre konta są stworzone właśnie po to, żeby bawić. np. https://www.instagram.com/travel.puns/. Znasz?

Czy mają piękne zdjęcia? Pewnie.

Czy się przejmuję? Niespecjalnie.

Mało tego – niektóre zdjęcia są po prostu zabawnie skonstruowane.

Istnieje wiele pięknych kont, których nie śledzę, ponieważ nie ma w nich nic wyjątkowego (z mojego punktu widzenia). Jeśli patrzę na piękne zdjęcia na jednym profilu, równie dobrze mogę patrzeć na równie atrakcyjne zdjęcia na innym.

Poszukuję tego dodatkowego elementu, tego wyjątkowego stylu. I taki powinien być twój cel podczas tworzenia.

  1. EDUKACJA

Świetnym sposobem na przyciąganie swoich odbiorców są również wnikliwe treści mające na celu wyróżnienie się w morzu emoji czy przestylizowanych cytatów. Zapewne nie chcesz wypisywać tu książkowych regułek rodem z Wikipedii i brzmieć jak suchy raport.

Jednym ze sprawdzonych i skutecznych sposobów na treści edukacyjne jest uwidocznienie osobistych i wnikliwych doświadczeń, których Twoi odbiorcy niekoniecznie mieliby okazję znaleźć u wujka Google.

Takim przykładem może być wakacyjny wyjazd, zdjęcie pięknego zachodu słońca z konkretnego miejsca, w którym aktualnie stoisz i dodając do niego mapę z najlepszą trasą jak dotrzeć do punktu z którego wrzucasz zdjęcie.

Twoi obserwatorzy w ten sposób mogą cieszyć się pięknym zdjęciem, ale i przydatną informacją, których mogą użyć podczas swoich podróży.

  1. OPOWIEDZ HISTORIĘ

Wielu Instagramowiczów wychodzi z założenia, że jeśli zdjęcie jest wystarczająco dobre, to nie musi już umieszczać pod nim treści. Może tak być w przypadku profili podróżniczych np. z ujęciami dronów, ale może okazać się to dość niebezpieczne ze względu na zasięgi. Tak, Instagramem rządzi głównie zdjęcie, ale czasami to nie wystarczy.

Osoby, które Cię śledzą chcą Cię lepiej poznać, pozwól im na to. Nie bądź jedynie czarodziejem za kurtyną. Pokaż siebie, swoją osobowość, ludzką twarz, która jest tylko Twoja. Twoi followers’i mogą podążać za Twoim wyglądem, humorem, inspirującym słowem czy fajnym podejściem do świata.

Podziel się np. opisem nieziemskiego smaku wegańskiego napoju ze swojej ulubionej kawiarni. Wówczas nie tylko zdjęcie jest potrzebne, ale opis tego co czujesz kiedy je pijesz. Spraw, żeby zdjęcie ożyło. Być może kryje się tam historia, o której nikt by się ze zdjęcia nie dowiedział. Fabuła, motywacja, entuzjazm…

Nie pozwól, żeby zbyt duża pewność siebie i lenistwo pozwoliły Ci jedynie na wklejenie zdjęcia bez żadnych słów. Dbaj o swoich odbiorców, ich zainteresowanie Twoją osobą, niech zatęsknią za Tobą w chwilach, kiedy detoks internetowy mają w głowie.

  1. NIE BĄDŹ DOSŁOWNA

Wiele osób główkuje, co by tu napisać, żeby słowa pasowały do zdjęcia, które wstawiają…
„𝓞𝓽𝓸 𝓳𝓮𝓼𝓽𝓮𝓶, 𝓹𝓲𝓳ę 𝓴𝓪𝔀ę 𝔀 𝓶𝓸𝓳𝓮𝓳 𝓾𝓵𝓾𝓫𝓲𝓸𝓷𝓮𝓳 𝓴𝓪𝔀𝓲𝓪𝓻𝓷𝓲”… 

Unikaj takich opisów. Być może kawiarnia przypomni Ci o czymś nostalgicznym z dzieciństwa, co może przypomnieć się również Twojej widowni. Może da jakąś wartość?

A może chcesz napisać pod postem o czymś ciekawym zza kulis przemysłu kawowego? Być może twoja teść nie ma nic wspólnego z kawą, ale używasz tego zdjęcia jako pojazdu do mówienia o pewnym jedzeniu podczas podróży solo.

Wykorzystaj swoją kreatywność. Szukaj głębiej.

  1. ZAANGAŻUJ ODBIORCÓW

Pomijając inspiracje * rozrywkę * edukację * historie … Zawsze Twoim celem jest zaangażowanie odbiorców.

Dlatego:
1⃣ Pokaże, że cenisz ich opinie

2⃣ Twoje posty uzyskają lepsze zaangażowanie

Jednym z chyba najłatwiejszych, ale jednocześnie najskuteczniejszych sposobów, aby to zrobić, jest postawienie pytania na końcu tekstu. Załóżmy, że mówisz o swojej ulubionej wyspie. Dlaczego nie poprosić obserwujących o podzielenie się ich ulubionymi?

Pójdźmy o krok dalej – ankietuj odbiorców, by uzyskać informacje na ich temat. Być może poprosisz ich o pomoc w wyborze następnego stroju do sesji zdjęciowej. Twoi obserwujący z przyjemnością podzielą się swoimi opiniami, a Ty będziesz cieszyła się większym zaangażowaniem, słuchając ich preferencji. Proste?

  1. COKOLWIEK ROBISZ, NIE RÓB TEGO

Nie myśl, że umieszczenie pod zdjęciem garści emotków przyniesie Ci sławę. Jeśli wrzucasz tam mrugające twarze, jednorożce czy kreskówkowe małpy to proszę, nie rób tego. Twoi obserwatorzy nie odpowiedzą na taką treść.

Skoro jesteśmy już w tym miejscu i mówię o tym czego nie należy robić, to zapamiętaj, ze kolejną rzeczą są cytaty. OK. Zgadzam się, można je wstawić raz na jakiś czas, coś inspirującego, dającego do myślenia… Ale kiedy przewijam platformę i wszyscy cytują tę samą linię w kółko, zaczyna się starzeć.

Jeśli chcesz użyć cytatu, aby opowiedzieć oryginalną historię, podzielić się interesującą anegdotą to zastosuj, ale z umiarem.

  1. PISZ ANGAŻUJĄCE TEKSTY

Nie każdy rodzi się z talentem do pisania, to oczywiste, ale każda z nas może uruchomić kreatywność i pozwolić sobie na trochę więcej wysiłku podczas pisania
Wiem, że rzadko kiedy uderza nas mądrość na poziomie Szekspirowskim, kiedy zaczynamy pisać 🙂

Dobry tekst zamieszczony na Instagramie powinien być spójny ze zdjęciem, nadawać Twojemu profilowi konkretny charakter, ale również inspirować Twoich odbiorców do działania. Nie ma idealnego przepisu na sukces. Pomijając to, że powinnaś publikować to, na co reagują Twoi obserwatorzy. A tu warto po prostu próbować, eksperymentować i być cierpliwym.

Być może masz swoje patenty na dobry wpis  – podziel się nimi w komentarzu, jeśli czegoś tu zabrakło. Jeśli uważasz, że ten wpis był dla Ciebie pomocny – udostępnij go na Facebooku. Będzie mi bardzo miło.

 

Jeśli potrzebujesz wsparcia i pomocy, zapraszam do kontaktu: marta@wirtualnybiznes.com.pl i odwiedź mnie na Facebook . Napisz i uzgodnimy jak może wyglądać nasza wspólna praca.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.