Wirtualny Biznes

5 najistotniejszych wskazówek, które pomogą Ci generować zyskowne pomysły biznesowe

Czy zastanawiałaś się kiedyś nad tym, jak bardzo chciałbyś mieć swobodę i elastyczność prowadzenia własnego biznesu?

Robisz coś, co kochasz, coś tylko dla siebie. Coś co uzupełnia czas spędzany z dziećmi?

Jeśli marzysz o zbudowaniu niesamowitego biznesu t o pierwszym krokiem jest wybór idealnego pomysłu. Jeśli ta kwestia zostanie uporządkowana, możesz wybierać się w swoją przedsiębiorczą podróż.

Już wiesz, że chcesz założyć własną firmę, ale co dokładnie zrobisz ?!? I tu pojawia się zagwostka. Właśnie w tym momencie wielu potencjalnych przedsiębiorców zatrzymuje się, ponieważ wymyślanie dochodowych pomysłów biznesowych może być naprawdę trudne.

Więc gdzie zacząć?

Pamiętaj, nie komplikuj! Nie jesteś Apple! Nie musisz od razu wymyślać strategii na dekadę. Krok po kroku do wszystkiego dojdziesz.

Burza mózgów – pomysły biznesowe

Istnieje kilka sposobów, by podejścia do burzy mózgów generujących genialne pomysły biznesowe. Poniżej przytoczę 5 najważniejszych wskazówek.

Teraz wszystko w Twoich rękach. Jeśli przepracujesz każdą z tych metod, powinnaś uzyskać szereg interesujących pomysłów biznesowych. Następnie wszystko, co musisz zrobić, to przeprowadzić badania i sprowadzić je do swoich ulubionych. Prosty!

 

# 1. Czy mogłabyś zamienić swoje umiejętności i pasje w biznes?

To chyba najłatwiejszy i najskuteczniejszy sposób. Kierunek, w którym powinnaś przeprowadzić burzę mózgów jest wszystko to, w czym jesteś dobra. Weź kartkę i długopis, wypisz wszystko. Nawet te małe i nieistotne umiejętności, które za takie możesz uważać. Więc… Jakie masz umiejętności i gdzie się wyróżniasz?

Gdy wymienisz już wszystko, w czym jesteś dobra, pomyśl o wszystkim co kochasz robić. Jakie są Twoje pasje? Nie wiesz czym jest pasja? Wyobraź sobie scenkę: spotkałaś się z przyjaciółką.. O czym mogłabyś opowiadać godzinami bez końca?

Jeśli dalej się głowisz, co wpisać na listę, zapytaj swoich znajomych czy rodzinę (bo na pewno Ty sama oceniasz siebie dość surowo). W czym według nich jesteś dobra? Jak myślą, jakie są twoje zainteresowania? Zobaczysz, że ich lista dotycząca Twoich umiejętności i zainteresowań będzie znacznie dłuższa niż Twoja!

Spójrz na kartkę z pomysłami, które zapisałaś podczas burzy mózgów i przeanalizuj je. Sprawdź czy się nie powielają lub czy czegoś nie chcesz robić / rozwijać. Świetnie, że jesteśmy w czymś dobre, ale nie chodzi o to, by rozwijać biznes w kierunku, który nas nudzi.

 Pamiętaj, aby wziąć pod uwagę swoje hobby. Czy mógłbyś zmienić to w biznes?

Czy masz zdolności manualne? Czy zajmujesz się rękodziełem? Otwórz sklep na Ebay / Etsy / Facebooku / stwórz własną stronę internetową i sprzedawaj swoje produkty.

Kochasz swoją obecną pracę, ale jednak nie do końca Ci odpowiada? Może masz za mało elastyczne godziny pracy lub nie chcesz już więcej pracować dla kogoś? Masz możliwość otworzenia własnego sklepu, niezależnie od nikogo!

Kochasz piec? Robisz już ciasta na specjalne okazje dla przyjaciół i rodziny? Otwórz się na znajomych, przyjaciół i zacznij zarabiać.

Masz bzika na punkcie sprzątania? Załóż firmę sprzątającą.

Myślę, że masz pomysł… SWÓJ!

 

# 2. Ucz się nowych umiejętności i buduj biznes

Być może interesujesz się konkretnym obszarem: np. lubisz robić zdjęcia, ale nie masz pewności, czy są wystarczająco dobre, by rozpocząć działalność fotograficzną.

To, że nie jesteś teraz w stanie zbudować firmy wokół tej umiejętności, nie oznacza, że ​​nie możesz w przyszłości tego zrobić.

Bądź otwarty na naukę wielu nowych umiejętności. Nigdy nie wiadomo co się wydarzy. Być może jedna z nich zainicjuje kolejny świetny i odnoszący największe sukcesy pomysł na biznes.

Zacznij nowe hobby już dziś, a jutro może ono stać się Twoim fantastycznym biznesem.

Jeśli czas lub pieniądze stanowią problem w nauce nowej umiejętności, skorzystaj z jednego z moich ulubionych bezpłatnych narzędzi… YouTube ! To świetny sposób na przetestowanie nowego hobby przed podjęciem (i opłaceniem) bardziej szczegółowego kursu. Tutaj znajdziesz historie ludzi, często tutoriale i wiele rzeczowej wiedzy.

 

# 3. Czy Twój biznes może rozwiązać problem?

Spróbuj podejść do burzy mózgów trochę z innej strony. Zamiast skupiać się na sobie, odwróć to i skup się na Kliencie.

Pomyśl o problemach, z którymi borykają się ludzie i czy jesteś w stanie stworzyć produkt lub usługę, które mogłyby rozwiązać te właśnie problemy?

Ok, wiem, że powiedziałam, żeby nie skupiać się na tym, ale… zastanów się: jakie problemy napotykasz każdego dnia? Z czym zmagają się Twoi przyjaciele czy rodzina?

Serio… Wiele genialnych pomysłów biznesowych powstało z czystej frustracji!

Świetnym przykładem jest brytyjska firma Grobag, która  rozpoczęła działalność w 2000 r. Założyciele Rob i Ouvrielle Holmes mieli problem ze snam ich dziecka. Dostali od szwagierki śpiwór dla niemowląt, a ich maluch przespał w nim aż 12 godzin. I tak narodził się pomysł na Grobag. Obecnie ich marka skupia się na ułatwianiu życia rodzicom, czyli na rozwiązywaniu ich problemów.

 

# 4. Bądź lepsza niż konkurencja

Czy kiedykolwiek spojrzałaś na czyjś biznes i pomyślałaś „mogłabym to zrobić o wiele lepiej!”? Niezależnie od tego, czy jest możliwość ulepszenia samego produktu lub usługi, to obsługa klienta może kuleć w wielu miejscach. Sam pomysł na biznes może być dobry, ale można poprawić wizerunek marki.

Jeśli tak jest i jest to coś, co  przemawia do Ciebie, to czemu nie przyjrzeć się temu i nie przeprowadzić badań. Możesz założyć podobny biznes, dostosowując oryginalny pomysł.

Firmy kopiujące istnieją wszędzie – Coca-Cola przeciwko Pepsi, Cadbury przeciwko Nestle, Nike kontra Adidas. Wszystkie różne firmy oferujące bardzo podobne produkty, a na każdym kroku znajdziesz sympatyków którejś z nich.

 

# 5. Spełnij potrzeby klienta dzięki swojej błyskotliwej działalności

Ok, wróć na chwilę do szkoły lub na studia…

Kto pamięta hierarchię potrzeb Maslow’a? 

Pokrótce przypomnę Ci.

W 1943 r. Amerykański psycholog Abraham Maslow opublikował artykuł zatytułowany „A Theory of Human Motivation”. Zawarł w nim pięć zestawów ludzkich potrzeb: fizjologiczne, bezpieczeństwo, przynależność, szacunek i samorealizacja. On sam uważał, że potrzeby były w kolejności, a zaspokojenie jednego poziomu uruchamiało pragnienie następnego.

Z biznesowego punktu widzenia ta hierarchia potrzeb może być niezwykle przydatna w określaniu rodzaju usługi lub produktu, który możesz sprzedawać. To naprawdę dobry wskaźnik motywujący.

Oto Hierarchia potrzeb Maslowa przedstawiona bardziej szczegółowo:

 

Na każdym poziomie hierarchii istnieje potrzeba, którą ludzie chcą zaspokoić. Po lewej stronie trójkąta jest problem związany z daną potrzebą, który można rozwiązać. Zaś po prawej stronie pomysły na biznes, produkt czy usługę, które może to zrobić.

Oczywiście lista ta nie jest wyczerpująca! Ale może być przydatny w ukierunkowaniu umysłu, jeśli chodzi o Twoją niszę.

Wiesz, że jest to opłacalna nisza, jeśli możesz znaleźć ludzi, którzy są gotowi zapłacić za naprawienie ich problemu.

 

Podsumowanie

Generowanie pomysłów biznesowych, a następnie wybranie odpowiedniego dla siebie, może być trudne. Mam jednak nadzieję, że powyższe pięć wskazówek pomogło Ci opracować idealny pomysł na Twój biznes.

Zacznij od zastanowienia się nad swoimi umiejętnościami i pasjami. Gdzie się one pokrywają ? Jeśli nie masz umiejętności, które można wykorzystać do zbudowania dochodowego biznesu, dlaczego nie nauczyć się ich? Idź na kurs, przeprowadź badania. O czym chciałabyś dowiedzieć się więcej? Nie musisz być teraz ekspertem, ale bądź przygotowana na to, aby w przyszłości nim zostać. 

Zwróć uwagę na Klienta. Zapytaj znajomych, rodzinę. Za rozwiązanie jakiego problemu, by zapłacili?

Nie myśl też, że musisz wymyślić zupełnie nowy pomysł na biznes. To nieprawda. Czy mogłabyś poprawić coś, co już zostało zrobione? A może mogłabyś zaoferować swój własny unikalny styl i osobowość (jak to często bywa w świecie blogów!)?

Wreszcie, możesz użyć starej dobrej hierarchii potrzeb Maslowa, aby dała Ci inspirację do idealnego pomysłu na biznes. Jaką potrzebę możesz spełnić i jak?

To pierwszy krok na drodze do zbudowania genialnego, odnoszącego sukcesy biznesu! Chciałabym wiedzieć, jak sobie radzisz i co do tej pory wymyśliłaś. Jakieś pomysły na Twój niesamowity biznes?